دستگاه بادکن پت اتومات 4 کویته

1399/06/21


صنعت پلاستیک امروزه بدون ماشین‌ آلات بادکن PET غیر ممکن و چه بسا بسیار مشکل می باشد. مهم‌ترین دلیل که باعث شده است از این گروه ماشین آلات استفاده شود، مجموعه‌های غذایی و دارویی که عنوان دو رکن اساسی جوامع امروزی بشمار می آید. دستگاه بادکن پت یکی از دستگاه بسیار مهم در صنعت تولید آب معدنی می باشد.

ماشین‌ آلات بادکن به بخش لاینفکی از صنعت بسته‌بندی بدل گردیده‌اند. برای تولید بطری های خوراکی، نوشیدنی ها و مواد غذایی به دلیل بهداشت و سلامت آن ها از هر مدل پلاستیکی نمی توان استفاده کرد، یکی از بهترین موادی که در بسته بندی صنایع غذایی و دارویی قرار می گیرد مواد پلاستیکی پت می باشد. این مواد شاخص بهداشت و سلامت را تامین کرده اند. پت در واقع پلی اتیلن ترفتالات نامیده می شود که از زیر مجموعه های مواد پلاستیکی می باشد که به صورت مخفف پت نامیده می شود. این ماده پلاستیکی بی خطر است، اگر به استاندارد های سلامت بر روی بطری آب ها توجه کنید عدد درج شده برای این ماده 1 می باشد که بسیار بی خطر است. این بطری ها توسط دستگاه بادکن پت تهیه می شود.

 

دستگاه بادکن پت چیست؟

دستگاه بادکن پت جهت آماده سازی ظروف مواد غذایی ، دارو ها و بطری ها چندین عملیات را انجام می دهد، دستگاه پت دارای یک قالب می باشد زمانی که ظروف پت با حرارت دیدن دچار تغییر شکل می شوند وارد این دستگاه شده و با دمش باد به شکل قالب تغییر شکل می دهند. این تغییر شکل توسط یک دستگاه هیتر و یا گرماده از طریقه مکانیزم های مختلف صورت می گیرد. اگر عملایت اولیه حرارت دهی انجام نشود، ادامه عملیات بی نتیجه خواهد بود، در در هر قسمت از عملیات دستگاه دچار مشکلی شود عملیات متوقف خواهد شد.

دستگاه پت دارای دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد، توالی انجام کار بسیار پر اهمیت می باشد که به درستی باید صورت بگیرد این توالی شامل: قرار دادن مواد پت در دستگاه، انتقال به دورن قالب، دمیده شدن باد، خنک شدن و خروج از قالب می باشد.

LFs4wRkR1y

EufsbGylhg


Top